多少人来过这啊?

Thursday, September 15, 2011

Happy Malaysia Day~

马来西亚生日快乐!!
很像很多人不懂马来西亚日更国庆日有什么分别
所以我就解释一下吧
国庆日是马来亚成功从英国统治独立的日子 也就是一九五七年八月三十一
而马来西亚日是沙巴 沙捞越 加入马来亚并组成马来西亚的日子
所以起来也就是生日
这个是我上网找的解释
是英文的 没办法我找不到华文的


Malaysia Day is held on September 16 every year to commemorate the establishment of theMalaysian federation on the same date in 1963. It marked the joining together of MalayaNorth BorneoSarawak, and Singapore to form Malaysia. The formation of the new federation was planned to occur on June 1, 1963, but was later postponed to August 31, 1963, in order to coincide with the sixth Hari Merdeka. Several issues related to the Indonesian and the Filipinoobjection to the formation of Malaysia delayed the declaration to September 16 of the same year. The postponement was also done to allow the United Nations team time to conduct referendums in North Borneo (now Sabah) and Sarawak regarding the two states participation in a new federation.[1]
The formation of Malaysia was made possible through the introduction of the Malaysia Bill to the Malayan Parliament on July 9, 1963, and consent from the Yang di-Pertuan Agong on August 29, 1963.[1]
Prior to the formation of Malaysia, Sarawak gained its independence on July 22 1963 while Singapore and North Borneo (which was renamedSabah) unilaterally declared independence from the United Kingdom on August 31, 1963, thus coinciding with the sixth anniversary of theMalayan independence.
Beginning year 2010, September 16 is a federal public holiday.[2] It coincides with the birthday of the Yang di-Pertua of Sabah.[3]

[edit]





———————————————————————————



我不是个超级爱国主义者
所以不会做很像买一个马来西亚国旗的蛋糕来庆祝
还是拿国旗挥来挥去的这种爱国的事
对我来讲今天就只是一个假期
哈哈哈哈

话说
我很多没打部落了
最近真的是懒惰加缺乏灵感
以前没发生一件特别的事
不管大小 只要是我觉得特别的事都会记在心里
然后打出来做记录 可能以后会重新翻来看
可是呢
最近这个习惯没了
又或者是我对 特别 的事少了灵感度
毕竟每天都去学校
看一样的人 做一样的事
人真的很奇怪
做工的时候想读书 读书的时候想做工
哈哈哈哈哈



等下要出门了
原本是要去看电影的啦
都怪我钱包的主人不争气 没有给它三餐温饱
现在主人只好无奈在家对电脑。。。。
电影的话就等DB出才看吧
我真的很想支持黄大哥的 只是能力有限啊哈哈哈哈哈
等他们看完电影我才去meet他们吧
毕竟马来西亚日哪里可以窝在家
出门而已 不一定要花多多钱
对吗~哈哈哈哈



——————————————————————————



现在在看着刀老大另外一本巨作


‘精准的失控’


很好看 很赞的一本书 谢谢巧克力的好介绍=)


一贯的作风 他的伏笔放到超美 超屌 屌到爆了
里面有暴力 凌霸 色情 爱情 友情 亲情 科幻 无厘头 社会现象 黑道 。。。。。
总之就什么都包含就对了啦 应该可以那么讲
没有看到完绝对不会想到结局的一本书
重新认真思考生命的意义


我惊叹的不是这本书的内容
而是九把刀的头脑 目前还找不到第二个可以那么让我崇拜的作家了
参见九把刀!!=)
如果他来马来西亚 我一定会去他的签书会!
虽然不懂几时会来
最好来的时候一起把那些年带来这里上映
相信我 票房一定饱满!!
快来吧~


_______________________________________________




最后帮朋友宣传一下
谁要买隐形眼镜的在面书找我
我有好lobang介绍~
或者直接去按这个
按我按我按我按我!!
联络号码啊还是详情什么的全部都在里面
品种应有尽有 还有促销 买多扣多 还有精美小礼物!!
想买找我~STEADY=)





就到这里 我要去睡一下 然后准备出门~
掰!





End.